Un retrat cinematogràfic d'un món en descomposició: l'ordre aristocràtic d'eixa vella Europa que va desaparéixer després de les dues Guerres Mundials que van sacsejar el continent en el segle XX. Però també una pel·lícula que indaga sobre la possibilitat —o la impossibilitat— de conjugar vida i art. Un clàssic les imatges del qual —com la seua música— formen part ja del nostre imaginari col·lectiu.
PROJECCIÓ: Italia-França, 1971 (130’). Títol original: Morte a Venezia. Adaptació de la novel·la La muerte en Venecia (Der Tod in Venedig) de 1912 de Thomas Mann.
SINOPSI: El compositor Gustav von Aschenbach, afligit d’una severa depressió provocada per contrarietats personals i professionals, decideix abandonar la ciutat de Munic i passar una temporada d’esbarjo a Venècia. Instal·lat en un luxós hotel de l’illa de Lido, l’introspectiu artista es fixa en l’adolescent Tadzio. L’interés pel bell xic deriva aviat en una sort de sublimada fascinació estètica i també eròtica
La película serà presentada per Joan Carles Martí, redactor cap de Cultura, Oci, Vida i Estil en Levante-EMV.
Entrada lliure. Aforament limitat
Direcció: Luchino Visconti. Producció: Robert Gordon Edwards, Mario Gallo, Luchino Visconti. Guió: Luchino Visconti, Nicola Badalucco. Música: Gustav Mahler. Fotografia: Pasqualino De Santis. Muntatge: Ruggero Mastroianni. Vestuari: Piero Tosi. Protagonistes: Dirk Bogarde, Romolo Valli, Mark Burns, Nora Ricci, Marisa Berenson, Silvana Mangano, Björn Andrésen, Carole André.