HUI:
Dijous 28 de Març de 2024 /
Obert de 10 a 14h i 16 a 20h
Fins el 25 de juny
Exposició temporal
L'enfadament
Alejandra de la Torre
Gratuïta
‘L’enfadament’ naix per a reivindicar que les dones no només tenen veu al març o per a parlar de la igualtat. Així ho destaca Alejandra de la Torre, autora del mural, que considera que “la millor reivindicació que puc fer per a aquest mural és fer una cosa que represente totalment la meua obra, sense partir d’un missatge d’igualtat, sinó que el fet que el meu treball estiga en un museu siga la reivindicació en si”. L’artista urbana ha dissenyat un mural basat en l’objecte, el costumisme i la idea de bodegó, perquè el públic identifique ràpidament el mural com un “Alejandra de la Torre”.

Quan em van proposar fer un mural al març, prop del Dia de la Dona, una vegada més vaig tindre com aquella sensació contradictòria entre alegria i tristesa. Alegria perquè poder realitzar una peça dins d’un museu sempre és una gran oportunitat, però, d’altra banda, hi havia també aquell punt en el qual sembla que ara mateix les dones només tinguem veu al març o tinguem veu la resta de l’any però només per a parlar sobre igualtat i drets de les dones.

Amb això, no estic dient que em semble malament que es parle d’igualtat o que ens criden per a tractar aquests temes, soc feminista, i si, amb el meu treball, puc contribuir a acostar-nos a un món més igualitari, per descomptat que ho faré. El que comença a no semblar-me tan just i a cansar-me és que només se’ns cride per a això, com si no tinguérem veu en cap altre tema. Igual que els meus companys, vull poder triar la temàtica del meu treball, vull poder expressar les meues opinions més enllà del tema del feminisme (compte! Una vegada més, aclarisc que no és deixar el feminisme de costat, sinó que se’ns entenga com a persones, més enllà de com a dones).

Per aquest motiu, em va semblar que la millor reivindicació que podia fer per a aquest mural és fer una cosa que fora totalment la meua obra. No partir de quin missatge sobre la igualtat volia expressar i, a partir d’aquest, crear una peça, sinó que el fet que la meua obra estiguera en el museu fora la reivindicació en si.  Per això, el que vaig dissenyar per al MuVIM està basat en l’objecte, en el costumisme, en la idea del bodegó com a base per a parlar d’alguna cosa. Vull que l’espectador el primer que veja siga un “Alejandra de la Torre”, com el que pot trobar en qualsevol de les meues exposicions, quan soc jo la que tria el tema que desenvoluparà, i que, després d’això, ja reflexione sobre si darrere hi ha un missatge feminista o no.

L’enfadament, que és el títol del mural, té aquesta segona volta, perquè, en primer lloc, l’espectador hi trobarà aquesta reivindicació del meu treball, però hi ha també un segon missatge, que és el dret a l’enfadament per part de les dones, perquè, ho semble o no, sempre se’ns lleva la raó si les nostres respostes són més viscerals o se’ns critica més si “pixem fora de test”; és com si nosaltres haguérem de mantindre una compostura que a ells se’ls permet perdre, fins que, clar, esclatem.

5/03/2023 a 25/06/2023
Afegir al calendari
Alejandra de la Torre

Alejandra de la Torre (Castelló de la Plana, 1983) és llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València (2007), va cursar un any d’estudis a Lisboa en 2005-2006. Màster en Producció Artística a la Universitat Politècnica de València, 2011-2012. Postgrau en Il·lustració Aplicada al Disseny a l’IDEP (Barcelona), 2018-2019. Ha sigut beneficiària de beques com 3cmcv (2015), la beca Hàbitat Artístic de l’Ajuntament de Castelló de la Plana (2018 i 2012) i beques de col·laboració amb la Universitat Politècnica de València, en el Departament de Pintura, entre altres.

Centra el seu treball en les arts plàstiques, encara que s’hi desimbol amb diferents llenguatges que van des de l’street-art fins a la instal·lació pictòrica. El tema central de la seua obra més recent són els objectes i els nostres vincles amb aquests, la necessitat humana de posseir i acumular, els records cosificats i el pas del temps, encara que també els utilitza ja no tant per a parlar de l’objecte en si, sinó com a element narratiu per a tractar altres temes que li interessen, com la precarietat laboral o la desigualtat de gènere. L’aferrament, la quotidianitat, la memòria, els records, l’obsessió o la possessió són paraules clau de la seua obra.

Des de 2003 ha participat en diverses exposicions col·lectives i individuals a Europa i als EUA. Cal destacar, entre les individuals, “La bellesa de l’acumulació”, al Museu d'Art Contemporani de Vilafamés (2021); “Grow up”, realitzada amb l’ajuda del Centre d’Art de la Universitat de València (2016); “Setembre”, al centre Las Naves de València (2014), i “Acumulacions i fetitxes”, a la Galeria Diferença de Lisboa; i, entre les col·lectives, “Open borders”, a l’Odetta Gallery de Nova York (2019); “Desplaçaments sediciosos”, a Las Naves (2019); “Art i metamorfosi”, al Museu del Carme de València (2015); “Selecta suma”, a les Drassanes de València (2014), o “Hybrida Art Festival”, a La Nau (2012). També ha participat en fires com Drawing Room (Madrid, 2020); MARTE, a Castelló de la Plana (2019-2018-2015), o Ikas Art, a Bilbao, en representació de la UPV (2011). Les seues obres es troben en col·leccions privades d’Espanya, el Regne Unit, Portugal, Bèlgica, els Estats Units i el Japó, així com en el fons artístic de la UPV, l’Ajuntament de Castelló de la Plana, l’Ajuntament de València i l’Ajuntament de Paterna.

Lloc

Vestíbul del Museu
Segueix-nos:
Subscriu-te al nostre butlletí:

Horari:
De dimarts a dissabtes:
de 10 a 14h. i de 16 a 20h.
Diumenges i festius:
de 10 a 20h.
Tarifes:
Exposició permanent:
Precisa de reserva prèvia
Informació i reserves:
Copyright©2017 MuVIM Quevedo 10 i Guillem de Castro 8 | 46001, València.  Tots els drets reservats
Site developed with Drupal