Organitzada pel Màster en Arts Gràfiques i comissariada pels professors de la Universitat Politècnica de València Begoña Jordá i Nereida Tarazona, l'exposició podrà visitar-se en el MuVIM des del 18 de juny fins al dia 25 de setembre.
“Rematada final” és un projecte d'investigació tipogràfica que pren com a punt de partida este element de l'anatomia del caràcter, la gràcia, inici i final en el trajecte tipogràfic. La fi és contraposar l'espontaneïtat del text analògic a la poca personalitat de les lletres mecàniques del mitjà digital.
S'entén la Rematada final no com la baixesa de les restes, sinó com l'atractiu del dispar. El resultat abasta diverses propostes on cobra protagonisme la rematada, els seus derivats o l'absència d'este.
Com afirmen els comissaris de l'exposició, Begoña Jordá i Nereida Tarazona, esta oportunitat suposa una finestra oberta a l'expressió dels artistes, en sentir-se lliures d'intervindre directament en la pròpia anatomia del caràcter tipogràfic, acostant al públic general noves maneres d'entendre la tipografia, el disseny i l'art.
L'exposició arreplega les obres de dissenyadors entre els quals podem trobar figures clau del disseny gràfic valencià, nacional i internacional com Boke Bazán, Gimeno Gràfic, Diego Vainesman, SUC Estudi, Alba Bla, Narcís Deu Belmonte, Aristides Rosell (Estudi Signe Visual), Democràcia Estudi, Rosa Deltoro, Inma Picó, Eduardo Cámara, entre altres.
Des de l'any 2016 el Màster en Arts Gràfiques organitza juntament amb el MuVIM una exposició anual entorn de l'experimentació tipogràfica (Caixa alta, caixa baixa, 2016; Letramoforsis, 2017; Retalls tipogràfics, 2018; Perdent el tipus, 2019; Tipografia’m, 2020; És pot xafar la línia, 2021; Text-pontàniament, 2022; El que no està escrit, 2023; “Rematada Final” presa el testimoni i presenta, un any més, diferents exemples de com el disseny conjuga amb l'art per a enaltir la tipografia i posicionar-la amb la rellevància que mereix.