HUI:
Dimecres 24 de Abril de 2024 /
Obert de 10 a 14h i 16 a 20h
Dijous 12 de juliol a les 22h
CINEMA A L'ESTIU. «PARELLES»
Perfectos desconocidos (Álex de la Iglesia, 2017)
Coneguts imperfectes
Gratuïta
  • Perfectos desconocidos (Álex de la Iglesia, 2017)
    Perfectos desconocidos (Álex de la Iglesia, 2017)
Projecció de la pel·lícula «Perfectos desconocidos» Álex de la Iglesia, España, 2017, 96’, +12 dins de «Cinema a l'estiu». En aquesta edició, sota el títol «Parelles. Noves i velles maneres de resoldre la insoluble sociabilitat», el cicle pretén mostrar com ha evolucionat la nostra forma d'entendre i viure la vida en parella en l'últim segle. Accés lliure i gratuït.

Encara que un siga una fase inicial i detonadora de l’altre, l’enamorament i l’amor posseeixen tantes diferències que bé podrien considerar-se dues coses distintes. I el nivell d’informació és determinant per a distingir ambdós estats de la ment (o de l’ànima, si es prefereixen les paraules antigues). Per a enamorar-se és necessari un alt grau de desconeixement de l’altre: la persona enamorada entreveu sense mirar, imagina sense conéixer, conjectura sense saber. Enamorar-se no és en cap cas el resultat d’un raonament conseqüent que seguisca els passos lògics que porten de les premisses inicials a una conclusió incontestable: és una pertorbació de la psique, no una facultat de la raó. L’amor és una altra cosa: arriba quan ja se sap o es creu saber tot de l’altre. Podria dir-se —i perdó pel joc de paraules— que una persona s’enamora d’una altra perquè no la coneix i després acaba volent-la malgrat conéixer-la. El grau de coneixement és, doncs, una variable especialment significativa per a saber en quin costat de la balança afectiva es troba una persona.

Per això, per a mantindre dignament en peu l’amor durant molts anys potser caldrà recuperar un cert desconeixement de l’altre, concedir-li la seua part de penombra, pagar algun peatge a la ignorància, no voler saber-ho tot. Seria un tema de tesi decidir si la sinceritat — total— beneficia o perjudica la salut emocional d’una parella, però pensar que és nociva és, almenys, una hipòtesi que mereix tindre’s en consideració. I aquesta és la idea motriu d’aquesta pel·lícula d’Álex de la Iglesia, fidel adaptació d’un original italià que s’havia estrenat un any abans. En la trama compareixen tres matrimonis en tràngols distints i un divorciat que estrena una nova relació. Durant un sopar, tots es decideixen a jugar sense cap reserva a la carta de la transparència absoluta: al cap i a la fi , són vells amics, es coneixen bé, no tenen res a amagar-se ni del que penedir-se. Això provocarà un cúmul de situacions tenses, moltes hilarants, algunes dramàtiques, altres patètiques i totes previsibles, perquè per a conéixer els altres només fa falta reconéixer les aigües tèrboles que discorren pel fons de cada un de nosaltres. Som coneguts imperfectes. I a hores d’ara ja hauríem de saber que, en segons quins assumptes, és millor contradir el lema de la Il·lustració i atrevir-se a ignorar.

12/07/2018
Afegir al calendari
Perfectos desconocidos

Álex de la Iglesia, ESPAÑA, 2017, 96’, +12
Dijous 12 de juliol a les 22h

Accés lliure i gratuït
Terrassa i jardí del MuVIM

No cal insistir en el fet que les noves tecnologies han facilitat la comunicació entre persones a uns nivells mai no coneguts abans en la història de la humanitat. El que no sol dir-se tant és que tots aquests dispositius que augmenten exponencialment la nostra connectivitat social són artefactes mnemònics que deixen rastre i arxiven la nostra conducta diària per a usos espuris. Per això, no és gens estrany que alguna d’aquestes aplicacions connectives mundialment utilitzades —el WhatsApp— haja causat tantes ruptures sentimentals. Per a pal·liar el problema els responsables del producte ofereixen una solució que, tot i ser totalment coherent, amaga un cert rerefons pervers: els teus contactes no podran confirmar que has llegit els seus missatges ni sabran quina és l’hora de la teua última connexió... a canvi que tu tampoc no pugues conéixer aquests mateixes coses d’ells. Si no vols que se sàpia tampoc no podràs saber.

El millor

A diferència d’altres pel·lícules d’Álex de la Iglesia, que tenen arrancades prometedores que van perdent força després, Perfectos desconocidos manté l’agilitat narrativa al llarg de tot el metratge.

El càsting de la pel·lícula ha sabut reunir un bon grapat d’actors i assignar a cada un el paper que millor podia defensar. Tot un encert.

Dades

12/07/2018 - 22:00
ACTIVITATS RELACIONADES
Segueix-nos:
Subscriu-te al nostre butlletí:

Horari:
De dimarts a dissabtes:
de 10 a 14h. i de 16 a 20h.
Diumenges i festius:
de 10 a 20h.
Tarifes:
Exposició permanent:
Precisa de reserva prèvia
Informació i reserves:
Copyright©2017 MuVIM Quevedo 10 i Guillem de Castro 8 | 46001, València.  Tots els drets reservats
Site developed with Drupal